تصاویر استوک؛ آری یا خیر؟ – تالار کافه کلاسیک

مجله پنجره خلاقیت – ترجمه شادی حسن پور: برند! برند شما مانند اثر انگشت شماست. چیزی کاملا منحصر به فرد و مرتبط به خود شما یا کسب و کارتان

اگر هم شما و هم رقیبتان از یک تصویر خاص استوک خوشتان بیاید و بخواهید آن را در لوگوهایتان استفاده کنید، چه اتفاقی می افتد؟ دیگر برندی منحصر به فرد نخواهید داشت و ممکن است مشتریان به راحتی شما را با سایر رقبا اشتباه بگیرند و این مسئله اصلا برای شما خوب نخواهدبود. مشتریانی که به دنبال کسب و کار شما هستند، ممکن است برند رقیب را با شما اشتباه بگیرند و به جای شما از آنها خرید کنند. ممکن است مصرف کنندگان اسم برندتان را به خاطر نداشته باشند و فقط این یادشان باشد که تصویر خاصی در لوگوی شما به کار رفته باشد.
از دست دادن مشتریان خبر بدی برایتان خواهدبود (حتی اگر پیامدهای مالی آن را در نظر نگیرید)؛

1. تصاویر استوک هویت برند را از بین می برند.

اما از دست دادن مشتریان به چنین دلیل بیهوده ای سخت تر و دردناک تر نیز هست. و خطر همین جا تمام نمی شود. اگر رقیبتان کار اشتباه و غیراخلاقی ای انجام بدهد، ممکن است پیامدهای آن گریبان گیر شما نیز بشود و تاثیر منفی ای در ذهن مشتریان باقی بگذارد. پس به جای استفاده از تصاویر استوک، با طراحی اختصاصی لوگو و عکاسی حرفه ای از محصولاتتان خود را نسبت به دیگران متمایز سازید. بیشتر در مورد کسب و کارتان به مشتریان بگویید. هرچه هویت خود را دقیق تر تعریف کنید، تمایز بیشتری با سایرین ایجاد خواهید کرد.

برند چیزی است که باید تا حد ممکن منحصر به فرد و مشخص باشد. بالاخره هیچ کسب و کار دیگری وجود ندارد که دقیقا مانند کسب و کار شما باشد. از شرایط و نگرش منحصر به فرد شما فقط یک مورد وجود دارد که آن هم خود شما  هستید. برندتان باید بازتابی از این موضوع باشد. ماموریت مشخص و متداومی که با هویت خاص برند شما همراه شده است، نیازمند زبان تصویری منحصر به فردی نیز هست. از طرف دیگر تصاویر استوک در اختیار طیف وسیعی از کاربران قرار گرفته است و هرچه کاربران بیشتری از آنها استفاده کنند، سود بیشتری نصیب عکاس و وب سایت فروشنده آنها می شود.

تصاویر استوک تصاویری عمومی هستند و به همین خاطر تاثیر چندانی روی مشتری نمی گذارند. اگر می خواهید برندی متمایز داشته باشید، باید تاثیری که قدرتمند روی مشتریان بگذارید. پس به جای استفاده از تصاویر استوک، صدای برندتان را به شکلی مشخص و بلند به گوش مشتریان برسانید. از تصاویری استفاده کنید که نگرش مشخص کسب و کارتان را به مشتریان انتقال دهد. برای طراحی منحصر به فرد لوگو و وب سایتتان هزینه کنید و مطمئن باشید که این کار تاثیر شگرفی بر مشتریان می گذارد.
ممکن است بگویید که «این تصاویر ارزان و باکیفیت هستند!»، اما تصاویر استوک هیچ شباهتی به اثر انگشت ندارند، چرا که تصاویری کلی هستند و هویت شما را به نمایش نمی گذارند و از آن بدتر، ممکن است همان تصویری که شما استفاده می کنید، در وب سایت، کارت ویزیت یا لوگوی رقبایتان نیز استفاده شده باشد. به همین دلیل است که مالکان کسب و کار هرگز نباید لوگوهایشان را از وب سایت های فروش لوگوهای آماده تهیه کنند و باید آن را به دست کاردان بسپارند. اینها همه عواملی هستند که برندتان را ضعیف و نامطمئن جلوه می دهند. فکر نمی کنید که برندی که خود شما خلق کرده اید، شایسته چیزی بیشتر از تصاویر استوک ارزان قیمت است؟ به مورادی که در این مقاله ذکر شده است به خوبی فکر کنید و ببینید که با استفاده از تصاویر استوک، چه ضرری به کسب و کارتان می زنید.

 تصاویر استوک؛ آری یا خیر؟

3. لوگوهایی که در آنها از تصاویر استوک استفاده شده است، قابلیت ثبت تجاری ندارند.

4. تصاویر استوک باعث می شوند که برند شما و برندهای دیگر با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

مجله پنجره خلاقیت – ترجمه شادی حسن پور: برند! برند شما مانند اثر انگشت شماست. چیزی کاملا منحصر به فرد و مرتبط به خود شما یا کسب و کارتان. هر چیزی که به برندتان ارتباط دارد، از اسم آن گرفته تا طراحی لوگو و وب سایتتان باید بر این منحصر بودن هویت برندتان تاکید کند. پس واقعا چرا برخی از افراد از تصاویر استوک برای نمایش دادن برندشان استفاده می کنند؟!

از آنجا که لوگوی شما درواقع هویت تصویری کسب و کارتان است، بهتر است مطمئن شوید که هیچ کسب و کار دیگری از لوگوی شما استفاده نمی کند. این موضوع را نشان تجاری می نامند. اما اگر از تصاویر استوک استفاده کنید، به سختی می توانید آن را به عنوان هویت خود برای مشتریان جا بیندازید. همان تصویر استوک برای هر شخص یا برند دیگری نیز موجود است. دومین مسئله مرتبط این است که نشان تجاری به مالک برند اجازه می دهد که از استفاده غرمجاز نشان تجاری اش جلوگیری کند.

اما تصاویر استوک تحت لیسانسی فروخته شده اند که به خریداران اجازه نمی دهد این تصاویر را در لوگو یا نشان تجاری شان استفاده کنند. پس به جای استفاده از تصاویر استوک با یک طراح گرافیک حرفه ای کار کنید تا لوگویی اصیل برایتان بسازد که به خوبی نشانگر برندتان باشد. در نهایت نیز برندی خاص، منحصر به فرد و اصیل خواهید داشت که می توانید آن را به نشان تجاری تان تبدیل کنید.
2. تصاویر استوک اصالت برند را زیر سوال می برند.

برند اصل برندی است که خود را با صداقت و شفافیت تمام در معرض دید مشتریان قرار می دهد. همین ویژگی ها هستند که برند را قابل اعتماد و حرفه ای نشان می دهند. در مطالعه ای که در سال 2016 صورت گرفت، 83 درصد مصرف کنندگان گفتند کهن اگر به برندی اعتماد کنند، میزان وفاداری شان نیز افزایش خواهدیافت. استفاده از تصاویر استوک در وب سایتتان به جای استفاده از تصاویر اصلی محصولاتتان شاید آسان باشد، اما به هیچ وجه اصیل نیست. پس به جای استفاده از تصاویر استوک، محتوای تصویری ای به کار ببرید که بتواند رابطه ای عمیق با مشتریان و مصرف کنندگان برقرار کند. اگر از کارمندانتان حین انجام کارهای واقعی شان عکسی حرفه ای بگیرید، می توانید ارتباط خیلی بهتری با مشتریان برقرار کرده و اعتمادشان را جلب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *